توسعه حمل و نقل چند وجهی از طریق سازمان بنادر/ اعلام اولویت های زیرساخت ریلی در بنادر/ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های توسعه‌دهنده زیرساخت‌های بنادر

//توسعه حمل و نقل چند وجهی از طریق سازمان بنادر/ اعلام اولویت های زیرساخت ریلی در بنادر/ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های توسعه‌دهنده زیرساخت‌های بنادر

توسعه حمل و نقل چند وجهی از طریق سازمان بنادر/ اعلام اولویت های زیرساخت ریلی در بنادر/ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های توسعه‌دهنده زیرساخت‌های بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی؛ مزیت رقابتی برای بنادر کشور را افزایش می‌دهد، اعلام کرد: اولویت این سازمان، ایجاد زیرساخت های ریلی در بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) در سواحل جنوب و بندر امیرآباد در شمال کشور است.
راستاد پس از بازدید از نمایشگاه حمل و نقل ریلی :

محمد راستاد در حاشیه  ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بنادر، استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سایر شقوق حمل و نقل برای توزیع کالا از جمله حمل و نقل ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های توسعه‌دهنده زیرساخت‌های بنادر خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان بنادر، ایجاد بنادر چند وجهی است که در آن سهم حمل و نقل ریلی از بنادر و همچنین به بنادر افزایش یابد

زیرساخت‌های ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این برنامه تمرکز ما روی بندر شهید رجایی است، تصریح کرد: مطالعات این برنامه شروع شده  و سعی خواهیم کرد با مذاکرات جدید و از طریق مشارکت داخلی و خارجی زیرساخت‌های ریلی در این را افزایش دهیم.

راستاد با اشاره به اینکه با این کار سهم حمل و نقل ریلی به خصوص کانتینر افزایش خواهد یافت گفت: توسعه زیرساخت ریلی تمام بنادر کشور در دستور کار قرار دارد. در این مسیر با استفاده از نرم‌افزارها و امکانات موجود راه‌آهن و سازمان بنادر به دنبال افزایش سهم کالای ریلی در بنادر هستیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساخت ریلی بندر امام ، توضیح داد : به دلیل آن که عمده کالاهای فله‌ای کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود ؛ بنابراین اولویت بعدی ما این بندر خواهد بود.

اسکله رو رو ریلی بندر امیرآباد در شرف تکمیل است

 معاون وزیر راه و شهرسازی بندر امیرآباد در شمال را اولویت دیگر سازمان بنادر در زیر سازی ریلی عنوان کرد و گفت: بندر امیرآباد مازندران یکی از بنادر مهم است که اسکله رو رو ریلی آن در شرف تکمیل و بهره‌برداری است. با بهره‌برداری از این اسکله کشتی‌های کشورهای حاشیه دریای خزر به راحتی پذیرش می‌شوند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: همچنین به دنبال توسعه زیرساخت ریلی در درون بندر چابهار هستیم تا با استفاده از راه‌آهن چابهار – زاهدان بتوانیم سهم کالای ریلی از و به بنادر را افزایش دهیم.

حمایت از سرمایه‌گذاران برای تامین زیرساخت‌ و روبناهای بندری

راستاد همچنین از حمایت سرمایه‌گذاران برای حضور در تامین زیرساخت‌ و روبناهای بنادر خبر داد و گفت: چنانچه این سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیلات باشند به آنها وام پرداخت می‌کنیم.

راستاد درباره افزایش سرمایه گذاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی که قصد دارند در بنادر سرمایه گذاری کنند، گفت: اولویت ما شرکت‌هایی است که در این حوزه قرار است سرمایه گذاری کنند و ما به آنها تسهیلات مختلف ارائه می‌کنیم.

| 1397/3/31 6:57:19 خرداد 31ام, 1397|اخبار|0 نظر

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید