حضور هیات بلند پایه قطری در بندر بوشهر

//حضور هیات بلند پایه قطری در بندر بوشهر

حضور هیات بلند پایه قطری در بندر بوشهر

به گزارش روابط عمومی ، در ابتدای این آئین هیات بلند پایه قطری متشکل از کاپتان الخنجی رییس سازمان بنادرقطر ،حسن الهیل مشاور ارشد وزیر حمل ونقل و ارتباطات قطر، کاپتان الیافعی مدیر بندر حمد، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس و حمد الانصاری مدیر بین الملل وزارت حمل و نقل با حضور در بندر بوشهر  از توانمندیها و تاسیسات این بندر بازدید کردند.

در ادامه نیز  جلسه ایی با حضور مهندس زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر،دکتر حسن زاده معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ،

نورالله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و تعدادی از تجار و بازرگانان استان  در سالن جلسات برج اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

در این جلسه  مهندس زرین فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: قطر در ردیف ۱۰ کشور اول هدف ایران برای توسعه مراودات تجاری است.

زرین فر افزود: ایران و بویژه استان بوشهر از دیربار رابطه حسنه ای با قطر داشته اند که امکان ایجاد مجدد این ارتباط تجاری و رونق آن وجود دارد.

 معاون استاندار بوشهر یادآورشد: در این ارتباط در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نخستین تفاهم نامه تجاری بین ایران و قطر منعقد شده است.

وی در باره ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان بوشهر بیان کرد: این استان در کشاورزی، نخیلات و تولید محصولات خارج از فصل جزو سه استان اول ایران است و در تولید میگوی پرورشی نیز اولین استان کشور به شمار می رود.
زرین فر ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در استان بوشهر این استان از قابلیت های فراوانی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و قطر برخوردار است.
وی یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد معیشت مردم استان بوشهر در حوزه تجارت، دریا و دریانوردی است.

در ادامه نورالله اسعدی،  سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر آمادگی دارد تا پس از مطرح شدن مسائل کلان برای توسعه روابط تجاری بین ایران و قطر در تهران موانع فراروی این مسیر را مورد بررسی قرار دهد.

نورالله اسعدی افزود: استان بوشهر با تمام ظرفیت های خود مهیای تسهیل سازی در صادرات به قطر است و در این زمینه اهتمام ویژه ای ایجاد شده است.

| 1397/1/22 18:01:32 فروردین 22ام, 1397|اخبار|0 نظر

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید