مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر مسافر، امکان جابه جایی خودرو از طریق این خط کشتیرانی وجود خواهد داشت.

//مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر مسافر، امکان جابه جایی خودرو از طریق این خط کشتیرانی وجود خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر مسافر، امکان جابه جایی خودرو از طریق این خط کشتیرانی وجود خواهد داشت.

سیاوش ارجمندزاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد آخرین وضعیت افتتاح خط کشتیرانی بوشهر-قطر، اظهار کرد: امور مربوط به اسکله مسافری در حال پیشبرد است و برای اینکه بتوانیم کشتی های رورو را پهلو دهیم باید عمق آب افزایش یافته و پایه های پهلوگیر اسکله تغییر کنند تا متناسب با کشتی های سایز بزرگ پهلوگیری انجام شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی موانع دریایی روی اسکله خدمات بندری وجود دارد که چند سالی است از رده خارج شده اند اما مطالعات مربوط به خارج سازی پایه های اسکله و ایجاد پایه های جدید تا پایان مهرماه صورت می گیرد و تا پایان آبان ماه نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه تردد در خط کشتیرانی مربوطه موجب اقتصادی شدن خط مسافری می شود، بیان کرد: در کشتی رورو علاوه بر مسافر، کالا(خودرو) نیز حمل می شود و از سوی دیگر نیز در مسیر قطر هم مسافر و هم کالای یخچالی وجود دارد و این کشتی ها می توانند کامیون یخچال دار نیز حمل کنند.

ارجمندزاده افزود: در حال حاضر نیز تردد از بوشهر به قطر از طریق خط مسافری انجام می شود اما سایز کشتی ها کوچک است و زمان بندی مشخصی ندارد، بنابراین قصد داریم با با ایجاد خط و زمان بندی درست از بوشهر به قطر خط کشتیرانی بوشهر به قطر را تا پایان سال جاری جهت تردد کشتی های رو-رو افتتاح کنیم.

به گفته وی، کشتی سانی موجود ۲۲۰ نفر ظرفیت مسافری و حدود ۴۰ تا ۵۰ خودروی سواری و ۴۰ خودروی سنگین ظرفیت حمل بار دارد و با توجه به مدت زمان سفر دارای کابین است که این مسئله شرایط را برای مسافران در طول سفر تسهیل می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ادامه داد: اگر شرایط فراهم باشد یک کشتی سانی دیگر نیز جهت تردد در این مسیر اضافه خواهد شد.

ارجمندزاده با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در صورت وجود تقاضا قصد دارد، علاوه بر دایر کردن این خط برای جابه جایی بار و مسافر، برنامه کروز را نیز مدنظر قرار دهد، گفت: در صورت وجود تقاضا زیرساخت های لازم فرآهم خواهد بود و این امکان وجود دارد تا با کشتی کروز طی چند روز در بنادر خلیج فارس اعم از داخلی یا خارجی تردد کرد.

وی تاکید کرد: ترمینال مسافری، محوطه و اسکله رمپ وجود دارد و شرایط برای پهلوگیری کشتی های کروز یا رورو مهیاست.

ا

| 1397/8/1 7:22:44 آبان 1ام, 1397|اخبار|0 نظر

درباره نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید